Monday 14 January 2013

kerana berdiam

Agak lama jugak kan haritu x melayan facebook..tak melayari kehidupan alam maya membawa masalah bagai ni..So, macam-macam la jugak terlepas dari pengetahuan..Antaranya

Kes 1 : Tunang, Kawen  & Bersalin

Yang tunang xyah cakap la..Bersepah-sepah..Ada yang jemput ada yang x..Alasan, ''tunang je lom kawen lagi''.. Ceh, ntah2 kawen t pon x ingat aku..Setakat jemput pon kt Fb..Untungla klu aku hidopkan internet tiap2 hari..Huh

Sebetulnya sangat2 terlupa nak g kenduri kawan2 kelas haritu..Yela sapa suruh jemput berjemaah kat Fb je.. Macam xda no fon aku..Kan dah melepas nak dapat hadiah dari aku..wakakakaka..Kawan-kawan lain pon semua menyepi..Alkisahnya semua  x g kenduri 2..Nasib la jugak igt aku je yang x g :p

Yela, time aku x mengadap ladtop ni cuti sekolah..Tula yang banyak sangat majlis2 kenduri kendara ni..Tengok, org sekarang kan..Jemput g wedding pon main FB2 je..Kot la nak poskan alamat..Memang x smpai la aku kat rumah mereka2.. Haishhh..Canggih sangat pon nyusahkan jugak..

Dah tunang pastu kawen mesti la tambah rezeki kan :)..Yang ni best..Part aku paling suka :p Mengandung :D
Kawan-kawan sekolah ada dua tiga orang yang dah selamat pon dapat baby..baby boy baby girl..Awww..Sukanya..Hahahaha..teruja pulak aku tengok..Ada jugak yang tengah tggu turn nak bersalin..Memboyot je perot..Suka pulak aku nengok haaaa...Rezeki mereka-mereka kan..
Aku? Ada la tu..Suatu hari nanti..Siapa tahu :)

Kes 2 : Kematian

Ini yang membuatkan aku teresak-esak depan ladtop..Hurmm..Dah nak masuk dua bulan mak kawan aku meninggal..Aku boleh tau pon bila aku sangat-sangat tergerak hati nak menjelajah ke wall dia..Status last  yang aku dapat  baca, dia rindu mak dia..Aku terpelik..Jadi aku geledah wall dia..Rupanya mak dia dah meninggal :(  Kalau aku x on9 mesti sampai bila pon aku xtau  lagi :(

Aku memang lemah sikit klu pasal kehilangan ni..Tambah-tambah lagi  sal mak ayah ni..Memang cepat jugak la aku menangis..Klu aku duduk tmpat terbuka luas pon aku boleh menangis klu aku dengar hal-hal melibatkan mak ayah..Naluri ''kesedihan'' tu sangat kuat..

Sampai saat ni pon bila aku baca status tu aku masih menangis lagi..Sayu hati..Tak tau nak gambarkan perasaan tu cmna :) Sayu, sedih, terkilan sebab lambat tau..Hurmmm..

Moga semuanya mempunyai kecekalan yang cekal :)


No comments:

Post a Comment