Saturday 2 March 2013

bulat bulat bulat

Sebenarnya aku nak crita

Dah sebulan tido malam aku x penah betul..Maksud betol kat sini adalah.....setiap kali pkul 3 Pagi conform aku terbangun dari tido..Yela awalnya aku anggap macam aku tukar tempat tido  jadi susah la aku nak lelap kan..Pastu untuk  seminggu aku mesti tukar kedudukan tilam aku..Kejap mengadap selatan,kejap utara, timur, barat, tengara..Aku siap tukar selimut lain untuk memudahkan tido aku..Beli wangian..Kononnya =.=

Sebulan lebih aku tetap macam tu..Untuk hari minggu pulak aku tido pkul 3 bangun kul 6,7,8..Boleh dikatakan setiap jam aku bangun..Walaupon xda apa yang aku buat..Aku akan bangun tukar posisi tilam..haha..

Dan kalau hari minggu aku memang lagi2 xleh lelap..Kenapa???..Minggu pertama tu org depan rumah tengah renovate rumah..Cuba bayangkan time aku baru nak lelap pagi2 yang shahdu tu tiba2 bunyi gerudi lantai..Tak ke  rasa nak lempang orang laju2 je..Nak je aku buka pintu maki depan2 je..Hmmm..Memang x tido la nampaknya..Untuk minggu kedua pun masih lagi masalah yang sama..Taun bila nak siap aku x pasti :(..Yang aku pelik x cuti ke orang2 ni..HAdoooiii...Untuk minggu ketiga,aku ingatkan xkan ada masalah bila rumah depan tu dah settle..Kira aku boleh la buat hal aku..TIDO..Tapi, alkisahnya benda lain pulak yang jadi..

Aku ingat lagi, hari tu hari sabtu..pukul 5 pagi..Aku rasa aku baru je pejam mata sekali aku terkejut terus bangun..HJ la.Jiran cina pulak buat hal..gaduh sambil jerit2..Cuba bayangkan, bayangkan..Pukul 5 pagi gaduh jerit2, nangis2,tengking2..Sakit hati betul aku..Aku rasa diorang gaduh laki bini pastu laki halau bini dok luar pintu rumah.Si bini tadi jerit2 sambil nangis mntak laki dia bukakan pintu..Siap boleh dengar apa diorang gaduhkan cuma aku je xfaham bahasa di guna pakai 2..Setengah jam kemudian aku dengar pompuan tu dah masuk rumah..Ok,aku boleh tido kejap sebelum subuh..Tapi x sampai 15 minit pon sambung gaduh pulak,siap baling2 barang..Nak je aku g tampo dua2..HJ lagi sekali..Aku perasan pasangan tu kerap gaduh pulak sekarang..Dulu india depan rumah yang gaduh2 pagi2 buta ni..Ni cina tu pulak..Aiyaaaaa

Jadi untuk sebulan aku x penah sekali pon dapat tido yang betul2tido..X macam kat rumah..Asal pejam je dah subuh..Terbuai mimpi2 indah pulak tu..Ini x sempat mimpi dah bangun :(..Dah macam2 cara saya gunakan tapi x berhasil..Haha

Kisahnya aku memang agak susah tido sekarang ni ..nasib x tido bawah meja time kja.. -.-

No comments:

Post a Comment